Регистрация

2009 е годината на релаксиращите напитки

Автор: Регал 28 януари 2010

През миналата година нова вълна от релаксиращи напитки е заляла световния пазар, сочи изследване на агенцията за пазарни проучвания "Минтел", цитирано от nutraingredients-usa.com.

Релаксиращите или т. нар. "анти енергийни" напитки, които имат успокояващ и отпускащ ефект, обърнаха надолу с главата популярната през последните години тенденция за освежаване с енергийни напитки. Успехът на релаксиращите напитки се крие в това, че помагат на хората да си починат от забързаното ежедневие, като ги предразположат да прекарат спокойна вечер вкъщи, а не навън.

Въпреки че са твърде сегментиран продукт, този вид напитки продължават да завладяват пазарите по света. Според данни на Mintel през 2009 година са се появили 150 нови марки. През 2008 г. техният брой е бил едва 93. Според анализаторите това е значителен растеж на фона на влошените икономически условия в момента.

САЩ са на челно място сред страните, завладени от напитките за отдих. На американска почва марките Drank, Blue Cow and My Purple Stuff печелят все повече привърженици. Манията за релаксиращи питиета набира скорост и във Великобритания, Япония и Франция.

Очакванията са, че тази тенденция ще продължи да расте, подпомагана от нарастващото използване на растителни съставки като маточина, лайка и лавандула, коментират експерти на специализираната агенция за анализи на пазара на храни и напитки "Зенит интернешънъл" (Zenith International).

Докато разнообразието от релаксиращи напитки се увеличава, то броят на енергийните пада. Според данни на Mintel през миналата година 682 нови енергийни напитки са били пуснати на пазара, което с почти 20% по-малко от 2008 г. Спадът е дошъл главно от малкото нови продукти в САЩ – миналата година те са били едва 137, докато през 2008 г. броят им е бил 383.

Все пак анализаторите посочват, че с излизането от рецесията появата на нови енергийни напитки отново ще се повиши, а релаксиращите ще продължат да увеличават своя пазарен дял.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души